دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۱۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
شاعری:
استخدام نیروهای غیربومی در شرق مازندران ظلم به جوانان این منطقه است
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، استخدام نیروهای غیربومی در شرق مازندران را ظلم به جوانان این منطقه دانست.

به گزارش آوای خزر از نکا، علی محمد شاعری صبح امروز در نشست شورای هماهنگی مدیران تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مازندران که در نکا برگزار شد، از ظرفیت‌های عظیم خدمات، کشاورزی و صنعت در این شهرستان گفت که به‌ویژه در بخش کشاورزی توانسته است خود را به‌خوبی نشان بدهد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه وظیفه تامین اجتماعی ثبت نام و بیمه بیکاری نیست، بیان کرد: تامین اجتماعی، بیمه روستایی و عشایری و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر زیربخش‌های آن باید به‌گونه‌ای کار کنند که برآیند آن ایجاد اشتغال پایدار باشد.

"چطور ممکن است استانی مثل مازندران با منابع بالا، این‌همه بیکار داشته باشد؟ وظیفه مدیریت این است که منابع موجود را به هم گره بزند تا محصول آنها خدمات و اشتغال باشد".

شاعری با تاکید بر اینکه ساختار و بنای هر جامعه‌ای باید علمی و فنی باشد، افزود: اگر غیر از این باشد معلوم است که آن کشور فعالیت‌های خود را به صورت دیمی و باری به هر جهت اداره می‌کند، ما این‌همه جنگل و دریا و پایانه صادراتی و کشاورزی داریم، نباید بیکار داشته باشیم.

"شرایط مازندران مانند پدر و مادری است که زمین کشاورزی و امکانات وسیع دارند اما با فرزندانی درمانده".

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی نسبت به استخدام نیروهای غیربومی در این منطقه انتقاد و اظهار کرد: با استخدام نیروهای متخصص مشکلی نداریم اما نیروهای فنی یا خدماتی و تکنسین در رشته‌هایی که در منطقه داریم لازم نیست از سایر شهرستان‌ها وارد شوند.

"وی استخدام نیروهای غیربومی را ظلم به جوانان جویای کار منطقه شرق مازندران دانست".

استخدام نیروهای غیربومی در شرق مازندران ظلم به جوانان این منطقه است

"4 هزار و 200 نفر در نکا بیکار داریم، در بهشهر و گلوگاه نیز به همین صورت، باید شرق مازندران را هویت مجددی ببخشیم و این شهرستان‌ها نام و نشان خود را داشته باشند تا اگر پرسیدند نکا کجاست؟ "نگوییم 30 کیلومتری ساری!"".

وی از مدیران خواست تا نگاه خود را از مدیریت سنتی به جایگاه بهتر تغییر دهند. همچنین آمارهای درستی را ارائه و از احتمال و گمانه‌زنی در خصوص اعلام آمار پرهیز کنند.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی همچنین از زحمات و پیگیری‌های محمد ابراهیمی مدیرکل صندوق بیمه روستایی و عشایر استان در بحث بیمه روستاییان قدردانی کرد.

شاعری خدمات تامین اجتماعی بخش درمان در نکا را قابل تحمل دانست اما تاکید کرد که خدمات بهشهر را بیشتر توسعه دهند. بیمارستان شهدا در بهشهر را پیگیری کنند که زیر پوشش تامین اجتماعی باشد به این دلیل که منطقه کارگری است".

عضو خانه ملت همچنین خواستار رسیدگی به وضعیت دکل‌بندان گلوگاه و سر و سامان دادن به معیشت و مسائل بیمه‌ای آنها شد و اعلام کرد که بیش از 3 هزار دکل‌بند در گلوگاه داریم که تاکنون 170 یا 180 نفر در حوادث حین کار فوت کردند و به همین میزان نیز تعدادی معلول شدند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ق-ن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
0
0
آقای دکتر شما قول های بسیاری به مردم سه شهرستان دادید چهار سال گذشت بیکارهای هرخانه از 2نفر به 3نفر رسیده ، شماعضو کمیسیون کشاورزی هستید اما کشاورزان کودشان را ازشهرهای همجوار تهیه کردند، هنوز آب آشامیدنی سه شهرستان که کارهای اصلی همه چیز آماده بود هنوز حل نشد . کارگر ساده،فنی و کارمند و کارشناس و ... همه از دیگر حوزه ها تامین می شودظلمی که شما می کنید کمتر از دیگران نیست. چرا اجازه میدهید از امکانات حوزه نمایندگی شما بهره مند شود. من اگر مهمان داشته باشم تاشکم مهمانانم سیر نشود و آبرویم حفظ نشه پدرم از توی قبر بلند شود و درخواست یک پرس غذا کند نمیدهم. چرا محیط های کارگری ما باید دراختیار دیگران باشه.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها